Curs inedit înspre Starea de bine pentru cadrele didactice ale Școlii Profesionale Răscruci
Întrucât climatul școlar se schimbă și necesită abordări și intervenții inovative înspre realizarea idealului educațional și îndeplinirea cu succes a procesului de predare-învățare, Școala Profesioanlă Răscruci dă dovadă de dorința de actualizare a metodelor și tehnicilor de predare și relaționare cu elevii pentru a îmbunătăți mediul de formare și transformare al elevilor, și anume, Ș C O A L A.
Așadar, în acest sens, una dintre activitățile desfășurate a fost cursul de formare al profesorilor școlii pentru ca aceștia să poată să se plieze pe nevoile elevilor acestor generații cu nevoi particulare.
Doamna director împreună cu un număr mare de participanți la acest curs dovedește și nevoia de schimbare înspre un climat mai bun în sălile de clasă, atât din perspectiva unui profesor, cât și al unui elev, iar pentru asta este nevoie de cunoștințe actualizate.
Datorită faptului că școala nu mai este de mult timp doar un mediu strict de învățare și acumulare a unor cunoștințe, profesorul trebuie să își modeleze identitatea într-o lume plină de provocări și evenimente imprevizibile pentru a forma în personalitatea elevului reale competențe utile vieții.
Așa cum Margaret Mead remarca:
trebuie să ne îndreptăm toate eforturile educaționale către pregătirea copiilor noștri pentru alegerile pe care le vor confrunta. Copilul care trebuie să aleagă cu înțelepciune trebuie să fie sănătos la minte și la corp. Copiii trebuie învățați cum să gândească, nu ce să gândească.
Prin proiectul PNRR ‒ PNRAS care se desfășoară în școala noastră, a existat posibilitatea ca profesorii să fie părtași la cursul de formare Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de bine în școală, având-o ca formator pe doamna Anca Tîrcă, un promotor al aducerii stării de bine în școli:
„Le-am spus și lor că, personal, îmi doresc ca în școli să existe bucuria de a învăța, un etos prietenos și bazat pe comunicare, sprijin reciproc și relații pozitive, copii și profesori cât se poate de fericiți și, în același timp, în echilibru, îmi doresc rezultate academice bune și învățare cu obiective atinse pentru fiecare copil. Relația dintre „fericirea la școală” și „învățare” este una foarte clară și demonstrată de multe studii, care au arătat că școlile care pun accent pe starea de bine a elevilor și a profesorilor ajung să aibă și rezultate academice mai bune. Prin urmare, nu avem doar fericire la școală sau doar învățare, una nu o exclude pe cealaltă, le aducem în școală pe amândouă, în echilibru. În viziunea mea, starea de bine pornește de la reguli și organizare.” ‒ Anca Tîrcă
Feedback-ul cadrelor didactice asupra cursului a fost majoritar pozitiv, considerând cursul foarte util și cu idei de aplicat, acestea dorind să aducă schimbare pornind de la mici acțiuni ce pot deveni semnificative în timp, implementând tehnici și sugestii oferite în cadrul cursului.
În concluzie, să ne reamintim că viața este un mozaic de momente ce merită explorate, iar dezvoltarea de-a lungul vieții este un instrument mereu util, nu doar elevilor ci și cadrelor didactice dornice de a avea un impact în parcursul elevului pe care îl întâlnește în sala de clasă, care vine cu o întreagă lume interioară ce nu se observă decât cu sufletul, iar pentru a-l înțelege este nevoie de mai mult decât doar cunoștințele despre materia noastră de predat.
Avem bucuria să ne aflăm printre școli ambasador a stării de bine.
Școala Profesională Răscruci este din 8 aprilie 2024 Școală Ambasador pentru Starea de Bine.
Și așa cum, orice călătorie începe cu un prim pas, să păstrăm în viziune că așa și … STAREA DE BINE ÎNCEPE CU MINE.